Zdrowe odżywianie – dobór komponentów odżywczych

Mamy kilka prostych reguł zdrowego żywienia, które wspomaga nam w utrzymaniu stosownej sylwetki ciała ludzkiego, nie możemy albowiem zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, musimy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy również czas w jakim spożywamy posiłki. Tutaj zdania są podzielone albowiem, dawniej uważano, nawet mamy stare powiedzenie Śniadanie spożywaj jak cesarz, obiad jak król a wieczerzę jak żebrak. Stare humorystyczne jednak oraz też ma sobie sporo prawdy. Teraz naukowcy uważają, ze musimy spożywać znacznie więcej posiłków lecz w mniejszej ilości. Z pewnością jest ważne by posiłki były w stosownych porach dnia, by nie zaburzać regularności. Dzisiaj wielokrotnie w pracy pracownicy mają dłuższą przerwę by syty posiłek zjeść w pracy a nie wieczorem w domu. Wzywają też, żeby pic mnóstwo wody jest ona albowiem jednym z ważniejszych składników pokarmowych naszego organizmu. A jeżeli nie będziemy jej dostarczać to pozostanie pobrane z organizmu ludzkiego. Inne składniki są dla nas ważne bowiem dostarczają nam niezbędnych elementów pożywnych, witamin oraz są źródłem energii. 

Kompozycje odżywcze

Nie zapominajmy także o elementach kalorycznych. Do istotnych ingrediencji pokarmowych zaliczamy białka, węglowodany, lipidy, kompozycje mineralne, witaminy. Białka oswobadzane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym elementem budulcowym naszego organizmu ludzkiego. Stale białko kojarzy się z cegiełkami. Cukry, jest to newralgiczne źródło energii, stworzonego przez nas organizmu a naturalnie pokrywają je przede wszystkim artykuły pochodzenia roślinnego. Cukry wolno dostarczać też, w inny sposób na przykład przez słodycze jednakże pamiętajmy, że to tylko puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)
Aby dowiedzieć się więcej o nasionach CHIA i ich doskonałych właściwościach, kliknij tutaj: http://fashionandbeauty.pl/nasiona-chia-jakie-ma-wlasciwosci-szalwia-hiszpanska-przepisy/ )

Prócz pospolitych składników kalorycznych, osoby chcące dbać o zdrowy styl życia i jedzenia muszą zainteresować się szałwią hiszpańską – znacznie więcej na temat tego pionierskiego składnika pokarmowego można przeczytać na stronie internetowej http://fashionandbeauty.pl/nasiona-chia-jakie-ma-wlasciwosci-szalwia-hiszpanska-przepisy/. 

Dlaczego należałoby stosować nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

zawierają niezmiernie obszerne ilości kwasów Omega-3 oraz Omega-6, które poprawiają pamięć oraz koncentrację

korzystna kompozycja kwasów pozwala skutecznie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona polepszają wygląd skóry, włosów oraz paznokci, dodatkowo znamiennie spowalniają proces starzenia

wzmacniają układ kostny

błonnik zawarty w nasionach poprawia metabolizm i reguluje pracę układu trawiennego

nasiona pomniejszają cholesterol 

Jak dostrzega się, nasiona chia to świetny dodatek do diety oraz powszedniego stylu żywienia dla każdego człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *